سوروس اسنیپ
 
ستون آزاد
گاهنامه ی طنز
 
 

سیوِروس اسنِیپ (به انگلیسی: Severus Snape) یکی از شخصیت های دائمی سری داستان های رولینگ می‌باشد.  اسنیپ استاد درس معجون‌سازی در مدرسه هاگوارتز بود و مسئولیت سرپرستی سالن اصلی گروه اسلایترین را نیز بر عهده داشت.
او از ابتدا انسانی بدذات و فریب کار می‌نمود که بینی عقابی و موهای چرب بلند داشت و ردای سیاهی که او را شبیه
خفاشی کرده بود و در هنگام راه رفتن در پشت سرش کشیده می‌شد.

پاتر از ابتدا ،  اسنیپ را فردی غیر قابل اعتماد می‌دانست و به وی علاقه ‌ای نداشت اما در پایان اولین داستان رولینگ (هری پاتر و سنگ جادو) مشخص شد که تلاش کرده‌ است تا جان هری را نجات دهد.

سیوروس از پدر مشنگ خود یعنی توبیاس اسنیپ و مادر جادوگرش یعنی آیلین پرنس به دنیا آمد.او دشمنی دیرینه‌ای با جیمز پاتر (پدر هری)، سیریوس بلک ( پدر خواندهٔ هری ) و همچنین ریموس لوپین و پیتر پتی‌گرو (دوستان والدین هری) داشت.

او زمانی‌که محصل مدرسه هاگوارتز بود، استعداد و موفقیت زیادی در دروس معجون سازی و جادوی سیاه از خود نشان داد و بعد از پایان تحصیلش هم در مدرسه هاگوارتز به تدریس درس معجون سازی اشتغال یافت.

سیوروس اسنیپ خود را شاهزادهٔ دورگه می نامید که دلیلش نیمه جادوگر بودن او ( پدر وی جادوگر نبود ) و استفاده از نام خانوادگی مادر جادوگرش ( پرنس به معنی شاهزاده ) بود.
اسنیپ زمانی
مرگ خوار بوده است و بعدا ظاهراً به محفل ققنوس پیوسته است تا علیه لرد ولدمورت فعالیت کند. آلبوس دامبلدور در این زمینه به او اعتماد کامل دارد، اما این قضیه مورد شک بسیاری و از جمله هری پاتر است. در کتاب ششم هری پاتر و شاهزاده دورگه، اسنیپ در میان بهت همگان آلبوس دامبلدور را با طلسم "آواداکداورا" به قتل می‌رساند.هر چند که در کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ معلوم می‌شود که تمامی اینها یک نقشهٔ بسیار جالب بین دامبلدور و او بوده است و هری به خاطر همین اسم یکی از فرزندان خود را آلبوس سیو‌روس میگذارد ، به یاد دو مدیر شجاع هاگوارتز. ودر اینجا به پسرش آلبوس سیوروس می‌گوید:

 "ما نام تورو آلبوس سیوروس گذاشتیم. نام دو مدیر شجاع هاگوارتز.
که یکیشون که اسلایترینی بود شاید شجاعترین مردی بود
که در تمام عمرم دیدم...'

در کتاب هفتم راز اسنیپ به دست خود او فاش می‌شود و آن عشق اسنیپ به مادر هری لیلی بوده است.ولی بعد ها به دلیل گرایشش به جادوی سیاه باعث جدایی اش از او وازدواج لیلی با جیمز پاتر می‌شود. این مسئله و دشمنی های گذشته دلیل تنفر اسنیپ از جیمز پاتر بوده است . سرانجام اسنیپ نا خواسته با خبر چینی نزد ولدومورت باعث مرگ پدر و مادر هری می‌شود.اما مرگ لیلی اسنیپ را دچار اندوه و عذاب وجدان شدیدی می‌کند و همین حادثه او را از سمت تاریکی به روشنایی سوق می‌دهد.

اسنیپ بعد از آن حادثه همواره طرفدار هری واز یاران وفادار محفل ققنوس بوده است.

در آغاز کتاب هفتم، او مدیر مدرسۀ هاگوارتز می‌شود.

و سرانجام، در لحظاتی پیش از مرگ برای روشن شدن حقیقت خاطراتش را به هری منتقل می‌کند و آخرین جمله‌ای که بیان می‌دارد این است او به هری می‌گوید:

به من نگاه کن.

آنگاه با نگاه به چشمان سبز هری می‌میرد چشمانی که کاملا شبیه چشمان مادرش لیلی است.

در سری فیلم های هری پاتر، آلن ریکمن نقش اسنیپ را ایفا می‌کند.


 




امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, :: 16:26 :: توسط : mahdi235

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستون آزاد و آدرس v.d.f.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 26637
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



کد پیغام خوش آمدگویی
Type in a word or phrase: